Monday 27 February 2012

saya tak suka edit gambar.

Salam..

 First sekali, aku nak JELASKAN  yang entry ni x da kena mengena ngn sesiapa pun.. samada yang hidup atau yang dah meninggal dunia..bukan apa,dlm blog ni susah ckit, salah ckp nnt x pasal2 kena saman..heheh..
 Aku x suka sangat ngn gambar yg over edit..kalau edit ckit2 or edit sbb nak clearkan gambar tu, aku boleh terima la..or kadang2 gambar tu mmg wajib edit, masuk akal jugak la..
ni x, gambar dah cantik, tp nak jugak edit over2...buat bg jadi kaler lain la..mmg x logik, bila tgk, dah nampak sgt bkn gambar original...kan lbh cantik kalau gambar original....nape nak edit over2...kata photographer, so nape nak edit over2? bak kata kawan aku, dia nie photographer profesional..dia kata, kalau ko edit gambar over2, tu dah bukan photographer namanya, tu dah jadi editing...btl jugak, klau photographer yg profesional, dia akan kurangkan edit, lebihkan gambar original...
So, untuk bakal2 pengantin diluar sana, kalau nak pilih photographer utk majlis anda, make sure pilih photographer yg betul, jgn sampai org lain kutuk gambar wedding anda nnt....Lebih penting, bg tahu apa kehendak anda kpd photographer supaya x jadi salah faham nnt...

 Apa jua yg kita buat, biar sama2 dapat manfaat....itu lbh baik...

No comments:

Post a Comment